- vznik tónu
- držení tónu (rozvíjení a utišování)
- opakování noty (atari)
- ukončení tónu
Pokud hráč sleduje tento začátek pozorně, může být překvapen zkušeností, jak se z "ničeho" může stát "něco" takového, jako je zvuk... Někdy se může jevit nesnadné tento předěl vůbec překonat... Je to podobné jakoby kaligraf držel štětec s tuší a nebyl schopen pohnout se narušit stopou bílou plochu papíru. Ve hře na shakuhachi je pro každý počáteční tón vytvořen způsob, jak nechat tón zaznít, protože přímá cesta k vydání zvuku, jak je tomu např. u zobcových fléten, u shakuhachi neexistuje. Tón přímým "fouknutím" nemá správný nástup, proto se specifickým způsobem začátek obchází a přizpůsobuje buď na úrovni rtů - sklon, nátisk, přítlak proudu vzduchu a pod., nebo "odklepnutím", "odlepením" tónu prstokladem o tón níže. Každá škola může mít trochu odlišný způsob.
Základním cvičením počátku tónu je cvičení prvotního Tsu-Re. Řekl bych, že Tsu-Re je jádrem hry na shakuhachi, první a nejkratší skladba vůbec, která v sobě obsahuje vše potřebné k učení se principům hry.