Wednesday, December 9, 2009

Nátisk a tvar rtů při hře

  • SPODNÍ ČELIST JE SNÍŽENA CO NEJVÍCE MOŽNO
  • KOŘEN JAZYKA JE SNÍŽEN CO NEJVÍCE MOŽNO
  • VNITŘEK ÚST JE ROZŠÍŘEN CO NEJVÍCE MOŽNO
  • VZDÁLENOST MEZI HORNÍMI A SPODNÍMI ZUBY JE CO MOŽNO NEJVĚTŠÍ

  • RTY JSOU ROZŠÍŘENY CO NEJVÍCE MOŽNO, SE STŘEDEM RTŮ JAKO PŘI PÍSKÁNÍ
  • PROUD VZDUCHU JE URČEN VÝŠKOU OTVORU STŘEDU RTŮ
  • VÝŠKA OTVORU RTŮ (NIKOLIV ŠÍŘKA) JE CO MOŽNO NEJVĚTŠÍ

  • HORNÍ RET JE UMÍSTĚN PŘED SPODNÍ
  • TVAR VYTVÁŘEJÍCÍ ZVUK "PÚ" JE NEJVHODNĚJŠÍ

  • 20 PROCENT DECHU JE SMĚŘOVÁNO DOVNITŘ FLÉTNY, ZBYTEK VNĚ
    Tato metoda je nazývána "vnější směřování dechu" jako protějšek metody "vnitřního směřování dechu".
    Při "vnitřním směřování dechu" lze získat zvuk snadněji, ale tón nebude tak dobrý.
    (Téma tohoto posledního odstavce se však týká spíše pokročilejších hráčů.)
Při tvoření vyšších tónů druhé oktávy KAN je nutno otvor rtů pouze zúžit, nikoliv celkově zmenšit. Pokud dojde k celkovému zmenšení, tón se stane nestabilní.


A značí šířku otvoru při hraní první oktávy OTSU
B značí šířku otvoru při hraní druhé oktávy KAN
Poměr B ku A je mezi jednou polovinou až jednou třetinou.